Тест: Рационалније организације учења
Тест служи за утврђивање нивоа формирања радних навика, јер од тога зависи успешно или неуспешно учење.
Успех у школском раду и учењу не зависе само од марљивости и залагања, квалитета уџбеника и приручника, од наставника, већ у великој мери и од радних навика које су формиране и које ученик поседује. Овај тест је урађен на основу великог броја експеримената, искустава из свакодневне праксе у складу је са научним принципима, и ако објективно испитаник одговара на питања, сазнаће какве су му радне навике, организација рада и одмора. Потребно је на свако питање одговорити са Да или Не.
Питања:
ДА |
НЕ |
|
1. Да ли се стално жалиш на тешкоће које имаш у животу и које те спречавају да се више залажеш у учењу? |
|
|
2. Учиш ли сваког дана на истом месту (за истим столом у истој соби)? |
|
|
3. Да ли на твом радном столу има нешто што би могло да ти одвраћа пажњу од учења? |
|
|
4. Имаш ли дневни план рада? |
|
|
5. Када мораш нешто да научиш напамет да ли то чиниш у једном временском интервалу? |
|
|
6. Практикујеш ли учење до касно у ноћ уочи неког испита? |
|
|
7. Покушаваш ли често да анализираш свој рад и начин учења како би открио слабости и недостатке? |
|
|
8. Прескачеш ли при читању табеле и графиконе? |
|
|
9. Да ли сам радиш једноставне слике и графиконе, како би лакше предочио најважније делове градива? |
|
|
10. Када при читању и учењу наиђеш на реч или појам који не разумеш, тражиш ли их у речнику страних речи, лексикону или енциклопедији? |
|
|
11. Практикујеш ли пре него што почнеш да учиш, укратко да прегледаш поглавља књиге из које намераваш да учиш? |
|
|
12. Да ли пре читања неког поглавља прочиташ резиме поглавља уколико постоји? |
|
|
13. Правиш ли кратке и прегледне белешке о оном што тренутно учиш? |
|
|
14. Хваташ ли белешке за време предавања, што год брже можеш? |
|
|
15. Разумеш ли оно што прочиташ (једну или више реченица)? |
|
|
16. Да ли се трудиш да од речи до речи запамтиш текст који учиш? |
|
|
17. Да ли често користиш градиво које си научио из једног предмета, за решавање проблема у другим предметима? |
|
|
За сваки тачан одговор се добија један поен.
Тачни одговори
Да на питање број: 2,4,7,9,10,11,12,13,15,17
Не на питање број: 1,3,5,6,8,14,16.
Сабери поене од максимално 17 имаћеш:
Одличне радне навике између 15-17 поена
Врло добре радне навике између 13-14 поена
Добре радне навике између 10-12 поена
Слабе радне навике између 6-10 поена
Изразито слабе радне навике од 0-5 поена.