Критеријуми и елементи оцењивања – стручно веће природних наука
У ОШ ,,Сава Максимовић“ постигнућа ученика у оквиру стручног већа природних наука се вреднују:
- сумативно - кроз писмене и усмене провере и
• формативно - праћењем активности ученика на сваком часу. 
Постигнућа ученика се вреднују и кроз:
 • излагање и представљање (практични радови, учешће на такмичењима и смотрама и др.);
 • продукте рада (модели, макете, постери, цртежи, домаћи задаци, презентације и др.);
 • учешће и ангажовање у различитим облицима групног рада и на пројектима.
При вредновању квалитета знања, оценом се исказује трајност, коректност, свесност и употребљивост знања на разним нивоима (ниво препознавања, ниво репродукције, ниво разумевања, ниво примене и ниво креативног, стваралачког решавања проблема).
Писмена оцењивања се врше након пређене области, уз ранију најаву а по распореду писаних провера знања. Писане провере које трају 15 минута не најављују се, а наставник може након 2-3 такве провере да унесе оцену у дневник.
То подразумева да ученик за оцену:
             • одличан (5):
 1) примењује знања у сложеним и непознатим ситуацијама; самостално и на креативан начин објашњава и критички разматра сложене садржинске целине и информације;
 2) формулише претпоставке, проверава их и аргументује решења, ставове и одлуке;
 3) решава проблеме који имају и више решења, вреднује и образлаже решења и
 примењене поступке;
 4) изражава се на различите начине (усмено, писано, графички, практично и др.),
 укључујући и коришћење информационих технологија и прилагођава комуникацију
 и начин презентације различитим контекстима;
 5) самостално извршава сложене радне задатке поштујући стандардизовану
 процедуру, захтеве безбедности и очувања околине, показује иницијативу и
 прилагођава извођење, начин рада и средства новим ситуацијама;
 6) доприноси групном раду продукцијом идеја, иницира и организује поделу улога и
 задатака; уважава мишљења других чланова групе и помаже им у реализацији
 њихових задатака, посебно у ситуацији „застоја” у групном раду; фокусиран је на
 заједнички циљ групног рада и преузима одговорност за реализацију продуката у
 задатом временском оквиру;
 7) континуирано показује заинтересованост и одговорност према сопственом процесу
 учења, уважава препоруке за напредовање и реализује их.
 • врло добар (4):
 1) логички организује и самостално тумачи сложене садржинске целине и информације;
 2) повезује садржаје и концепте из различитих области са ситуацијама из живота;
 3) пореди и разврстава различите врсте података према више критеријума истовремено;
 4) изражава се на различите начине (усмено, писано, графички, практично, и др.),
 укључујући и коришћење информационих технологија и прилагођава комуникацију
 задатим контекстима;
 5) самостално извршава сложене радне задатке према стандардизованој процедури,
 бира прибор и алате у складу са задатком и захтевима безбедности и очувања
 здравља и околине;
 6) планира динамику рада, организује активности у групи, реализује сопствене задатке
 имајући на уму планиране заједничке продукте групног рада;
 7) континуирано показује заинтересованост за сопствени процес учења, уважава
 препоруке за напредовање и углавном их реализује.
                  • добар (3):
 1) разуме и самостално објашњава основне појмове и везе између њих;
 2) разврстава различите врсте података у основне категорије према задатом
 критеријуму;
 3) бира и примењује одговарајуће поступке и процедуре у решавању проблемских
 ситуација у познатом контексту;
 4) уме јасно да искаже одређени садржај у складу са захтевом и на одговарајући начин
 (усмено, писмено, графички, практично, ликовно и др.),
 5) самостално извршава рутинске радне задатке према стандардизованој процедури,
 користећи прибор и алате у складу са захтевима безбедности и очувања здравља и
 околине;
 6) извршава додељене задатке у складу с циљевима, очекиваним продуктима и
 планираном динамиком рада у групи; уважава чланове тима и различитост идеја;
 7) повремено показује заинтересованост за сопствени процес учења, а препоруке за
 напредовање реализује уз стално праћење.
 • довољан (2):
 1) познаје и разуме кључне појмове и информације;
 2) усвојио је одговарајућу терминологију;
 3) закључује директно на основу поређења и аналогије са конкретним примером;
 4) уме јасно да искаже појединости у оквиру одређеног садржаја, држећи се основног
 захтева и на одговарајући начин (усмено, писмено, практично и др.),
 5) уз инструкције извршава рутинске радне задатке према стандардизованој
 процедури, користећи прибор и алате у складу са захтевима безбедности и очувања
 здравља и околине;
 6) извршава додељене задатке искључиво на захтев и уз подршку осталих чланова
 групе; уважава чланове тима и различитост идеја;
 7) повремено показује заинтересованост за сопствени процес учења, а препоруке за
 напредовање реализује уз стално праћење.                                                                                                        
- недовољан (1): 1) не испуњава захтеве за довољну оцену;
 - 2) не препознаје градиво ни уз помоћ наставника;
 - 3) не показује заинтересованост за учење, не сарађује.
 
Када су питању писмене провере знања скала која изражава однос између процента тачних одговора и одговарајуће оцене је следећа:
- 0% – 29% недовољан (1)
 - 30% – 49% довољан (2)
 - 50% – 69% добар (3)
 - 70% – 85% врло добар (4)
 - 86% – 100% одличан (5)
 
У зависности од тежине теста дозвољена су одступања од ± 5%.
Стручно веће природних наука чине наставници следећих предмета:
Биологија
Хемија
Физика; Техника и технологија
Математика
Информатика и рачунарство
Географија
Погодака: 1932
                                
	
	



