Представљање активности у оквиру пројекта „Школа новца за основца“

Објављено четвртак, 07 април 2022 Аутор Даниела Главонић

Поштовани ученици и родитељи,
Обавештавамо вас да на основу Меморандума о сарадњи на реализацији пројекта „Школа новца за основца“ Министарство просвете, науке и технолошког развоја и Ерсте банка реализују овај пројекат, чији је циљ увођење и развој финансијске писмености ученика основних школа. У оквиру Пројекта, између осталог припремљен је програм финансијске писмености за ученике основних школа и то за три старосна узраста ( за ученике од првог до трећег разреда, за ученике од четвртог до шестог разреда и за ученике седмог и осмог разреда), који се реализује у оквиру Обогаћеног једносменоског рада у основним школама на територији Републике Србије.


Са великим задовољством обавештавамо вас да је наша школа у пројекту Обогаћеног једносменоског рада одабрана да буде реализатор пројекта Финансијска писменост. Циљ је подршка ученицима да кроз овладавање основним знањима и вештинама и развој ставова, разумеју вредност новца и значај управљања финансијама, развију правилне финансијске навике и предузетнички дух.
Пројекат ће се у нашој школи реализовати кроз један час недељно, на трећем нивоу – Свет финансија (за ученике седмог и осмог разреда). Активност финансијска писменост се нуди ученицима јер живе у свету који се, не само технолошки, већ и економски брзо мења а финансијско одлучивање и поступање  постаје све захтевније и сложеније и спушта се на све нижи узраст. Финансијски писмени и компетентни основци боље разликују потребе од жеља, успешније
располажу џепарцем, критички промишљају о односу цене и квалитета робе и услуга, лакше одолевају конзумеризму, а касније као финансијски писмени и компетентни одрасли имаће боље изгледе да раде добро плаћене послове јер ефикасније планирају, праве боље финансијске изборе и одлуке, обезбеђују себи и својој породици дугорочну финансијску сигурност.
Пројекат подстиче развој личности коју карактерише финансијска писменост потребна у свакодневном животу. Затим доприноси унапређивању опште међупредметне компетенције која се односи на предузимљивост и оријентацију ка предузетништву. Због начина на који се реализује доприноси развоју и других компетенција као што су рад са подацима, решавање проблема и сарадња. Активност се може сматрати и видом подршке професионалном развоју ученика, посебно оних у седмом и осмом разреду, јер избор у вези са наставком школовања такође спада у финансијске одлуке. А за ученике који показују интересовање да се школују у области економије и финансија то ће бити добар извор стручних информација. Подстицање финансијске писмености подразумева не само стицање знања и развој вештина већ и формирање правилних ставова према новцу, штедњи, улагању, потрошњи, предузетништву у чијој основи су финансијска добробит појединца и друштва као вредност.
Тематске целине програма
 Jа у свету финансиjа
 Банкарски послови и производи
 Управљање финансиjама
 Финансиjски активизам
Начин остваривања програма фаворизује активност ученика уз употребу различитих техника рада као што су: презентациjе, демонстрациjе, студиjе случаjа, симулациjе, играње улога, дебате, рад у малим групама, рад на проjектима, гледање и анализа видео прилога, радионице, квизови, рад у групи на платформама за
учење, повезивање са вршњацима из других школа, гостовања стручњака, посете установама из локалне заjеднице и др.

Погодака: 857