Прошлог месеца је у Новом Саду одржан семинар на коме је презентовано коришћење и могућности новог наставног средства-интерактивне табле.Наиме, ЦНТИ (Центар за развој и примену науке, технологије и информатике) је организатор овог занимљивог и корисног семинара, жели да као и до сада, светске трендове у образовној технологији уведе у наше учионице и приближи их широј наставној популацији и наставном процесу.
У складу са новим светским образовним трендовима, инфрацрвена оловка и Wiimote контролор, у комплету са рачунаром, пројектором и софтвером чини врло функционално наставно средство – интерактивну електронску таблу. Изузетно добро осмишљен и прилагодљив свима, семинар је водио професор Јован Сандић, који је начином предавања заиста умео да пробуди знатижељу и улије вољу у даље коришћење овог наставног средства. Предавачи у нашој школи су добили употребљиво и свима приступачно средство – електронску таблу на било којој површини. Пројектом ДИЛС, предвиђена је набавка интерактивне табле која ће служити и током презентација, семинара али и током наставе. Стручност колеге Александра Поповића дошла је до изражаја, јер је своја знања у коришћењу интерактивне табле радо пренео на заинтересоване колеге, које су одмах затим почеле осмишљавање часова уз коришћење новог наставног средства.
Шта смо ново добили набавком ове табле и обучавањем за њено коришћење?
Ново је што смо светске трендове у образовној технологији увели у наше учионице и приближили их нашим наставницима користећи сопствене ресурсе - стручност колега.
У зависности од предмета који предајете и добитак је различит. Тамо где је неопходна визуелизација, а не захтева се сувише прецизно цртање, интересантно је да наставник у току свог предавања истовремено и црта оно о чему прича. Ово је случај код наставе природних наука.
Опет, ако треба показати неки компликованији цртеж, који ћете унапред припремити и извући из меморије рачунара у одговарајућем тренутку, интерактивна табла вам даје могућност да након што прикажете жељену слику, додајете белешке, ознаке и сл. пишући по самој табли.
Често коришћење интерактивне табле, натераће вас да “прочистите” градиво тј. да га једноставније и концизније излажете - “мислите у слајдовима”. На чешће коришћење интерактивних материјала ће вас натерати сами слушаоци, јер након почетног одушевљења (реакција је углавном таква) тражиће од вас да је искористите у потпуности, што ће подразумевати коришћење филмова, презентација, интерактивних материјала, игара, квизова и задатака, који ће дати могућност и ученицима да изађу пред таблу и сами реше неки задатак или одговоре на питање.
Изазов је ту, и за наставнике и за ученике, па ћемо и даље пратити употребу и задовољност применом овог новог наставног средства.
Погодака: 1118